Városlista

2013. Szeptember 01. 18:55, vasárnap | Sport
Forrás: MNO

Verhetetlen a női négyesünk

Folytatta sorozatát a magyar női kajak négyes, 2009 óta zsinórban a negyedik világbajnoki aranyérmét szerezte, miközben az olimpián is diadalmaskodott. Ezzel már hat aranynál tart a magyar csapat.

Hiába változik évről évre az összetétele, a magyar női négyes verhetetlen. Idén Szabó Gabriella, Kozák Danuta, Fazekas Krisztina, Vad Ninetta alkotja a győztes hajót. (Tavaly Londonban Vad helyett Kovács Katalin ült a hajóban.)

A lányok mintaszerű pályát eveztek végig. Jó rajt után háromszáz méterig „utaztak”, utána robbantottak, faképnél hagyták az addig élen álló fehérorosz négyest, s három-négy méteres előnnyel értek be elsőként. Kozák, Szabó és Fazekas második aranyérmét szerezte, Kozák ugyanúgy két olimpiai számban duplázott, mint tavaly az olimpián. Ennek megfelelően fülig érő szájjal szállt ki a vegyes zónánál.

„Nagyon vártam már a hoppot, hogy induljunk, mert úgy éreztem, le vagyunk maradva. A végén viszont nagyon jó érzés volt, amikor már tudtam, hogy elsők vagyunk” – mondta. Vad Ninetta pályafutása első vb-aranyérmét szerezte, ne csodálkozzunk azon, hogy csak ennyi jött ki a száján: „Nagyon boldog vagyok.” Az az érzésünk, a következő években lesz alkalma beletanulni a vb-győztes szerepébe.

„Mindent tökéletesen csináltak a lányok” – jegyezte meg a vezérevezős Szabó Gabriella, akit arról is kérdeztünk, a hathetes felkészülésnek voltak-e buktatói, avagy nyílegyenesen haladtak a cél felé. „Amikor fáradtan ültünk a hajóba, akkor akadtak gyengébb edzéseink, olykor billegett a hajó alattunk. Ám a felkészülés vége felé, ahogy egyre pihentebbek voltunk, kisimultak a buktatók. Itt, Duisburgban már éreztük, hogy meglehet az aranyérem.”

Még két érem délután

A délutáni döntőkben még két érem jutott a magyaroknak, egyaránt kenu kettes ötszáz méteren Lakatos Zsanett és Takács Kincső, illetve az ezren győztes Vasbányai Henrik és Mike Róbert révén. Abban is volt közöttük hasonlóság, hogy a hajó egyik embere elégedetlennek tűnt. A hölgyeknél Lakatos, a férfiaknál Vasbányai bosszankodott. Igaz, csak rövid ideig. Lakatost a boldog Takács nyugtatta, Vasbányai pedig gyorsan belátta, a szombati futam volt a fontos.

„Mondjam, vagy ne mondjam? Pocsék pályát mentünk. Össze-vissza kanyarogtunk a szélben, a végén úgy eveztünk, mint egy kezdő páros. Valamit mégis tudunk, ha így is bejöttünk másodikaknak. Mindegy, az ezüst is érem” – mondta a nemzetközi mezőnybe idén berobbant Vasbányai.

Negyedik lett K-1 500-on Dombvári Bence és a férfi kajak négyes ezer méteren. Egyaránt az oldal-szembe szelet okolva. Dombvári az ötszázon szerzett bronz tudatával viszonylag könnyen túltette magát a múló csalódáson, Pauman Dániel, a kvartett tolóembere azonban nagyon mérges volt. „Az oroszokat és a szerbeket is vertük egész évben, erre az oroszok itt nyernek, a szerbeket pedig csak hajszállal előztük meg. Rengeteget dolgoztunk, jól felkészültünk, megérdemeltünk volna egy érmet” – kesergett Pauman.

Sík Márton és Boros Gergely (K-2 500) hatodik, illetve Nagy Péter (C-1 500) kilencedik helyével teljes a délutáni krónika.

Kétszázon nem ment a magyaroknak

Vasárnap a kétszáz méteres döntőkben egyetlen érem sem termett a magyar kajak-kenusoknak a Duisburgban zajló világbajnokságon. Még a hölgyeknek sem. Janics Natasa egyesben ötödik, kettesben Kovács Katalinnal negyedik lett.

Aranyos szombat

Fantasztikusan szerepeltek viszont a magyar kajak-kenusok szombaton. A tíz finálé mindegyikében dobogós helyen végeztek, öt arany-, egy ezüst- és négy bronzérmet lapátoltak össze.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 04. 08:35, szombat | Sport

Férfi divízió I/A-vb - Hosszabbításban győzelem az olaszok ellen, szombaton dől el a feljutás

A magyar férfi jégkorong-válogatott hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a házigazda olasz csapatot pénteken a bolzanói divízió I/A-világbajnokság negyedik fordulójában.