Hírek
2013. Augusztus 17. 05:00, szombat |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Minden ötödik magyar megelégszik a hamisítvánnyal
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület az elmúlt négy évhez hasonlóan 2013-ban is ezerfős reprezentatív közvélemény-kutatás keretében vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek a hamisítás jelenségéhez. Az eredmények azt mutatják, sikeres a 2011-2015 közötti Hamisítás Elleni Akcióterv, mert a fogyasztók harmadáról ötödére esett vissza azok száma, akik elfogadóak a hamis termékkel szemben.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) megbízásából a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. végzett felmérést. Négy kérdéscsoportot járt körbe: a hamis termékekkel kapcsolatos vásárlási szokásokat, a motivációkat (miért és hol vásárolnak az emberek hamis termékeket), a hamisítással kapcsolatos attitűdöket és az internetes letöltések témáját.
Bendzsel Miklós, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület elnökhelyettese, aki a testület titkárságát működtető Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, a legfrissebb kutatási jelentéssel kapcsolatban elmondta: „a friss eredmények a 2011-2015 közötti Hamisítás Elleni Akcióterv sikeréről tanúskodnak. A fogyasztók harmadáról azok ötödére esett vissza a hamisítással kapcsolatos elfogadó attitűd, ám további erőfeszítéseket kell tennünk az átlagosan 81%-ban jogtiszta digitális tartalmat fogyasztók arányának növelésére, különösen az ifjúság körében.”
A HENT titkára, Tóth Zita szerint „a jelentés bizonyos adatai egészen biztatóak, például a legtöbb termékcsoport esetében csökkent a hamisítványokat vásárlók aránya. Ezzel szemben évek óta kimutatott tendencia a fiatalok és a budapestiek körében, hogy átlagon felül vásárolnak hamis termékeket. Az idei kutatás adataiból kiolvasható, hogy a hamisítványok interneten keresztül történő beszerzése egyre gyakoribb: a hamis parfümök esetében 4-ről 10%-ra, a hamis gyógyszerek esetében 5-ről 21%-ra nőtt ez az arány egy év alatt”. Tóth Zita hozzátette: „a kutatás eredményei alapján a HENT célja továbbra is a hamisítás elleni összefogás erősítése és a lakossági tudatosságnövelő programok folytatása, különös tekintettel az interneten forgalmazott hamisítványok keresletének csökkentésére.”
A HENT egyik államigazgatási tagja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH), melynek szóvivője, Fülöp Zsuzsanna, a legfrissebb kutatási eredmények kapcsán kiemelte: „a felmérésből kiderül, hogy növekszik a fogyasztói tudatosság s ennek kapcsán folyamatosan csökken a hamis terméket vásárlók aránya. Az NFH szintén közreműködik a hamisítás elleni küzdelemben: a hatóság fellép a fogyasztói megtévesztésekkel szemben, megakadályozva, hogy a fogyasztók biztonságára és egészségére is veszélyt jelentő – a legtöbb esetben gyenge minőségű – termékek kerülhessenek forgalomba”.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Május 03. 17:39, péntek | Életmód
Kulka Jánost választották a nemzet színészének
Kulka János Kossuth- és Jászai Mari-díjas érdemes és kiváló művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját választották a nemzet színészének - közölte honlapján a Nemzeti Színház pénteken.
2024. Május 03. 06:41, péntek | Életmód
Nemzetközi elismerést kapott a szentendrei Skanzen
A SozialMarie díj harmadik helyezettje lett a szentendrei Skanzen Demencia Programja - tájékoztatta a Szabadtéri Néprajzi Múzeum az MTI-t csütörtökön.
2024. Május 03. 06:39, péntek | Életmód
Ma kezdődik a május-júniusi érettségi vizsgaidőszak
A nemzetiségi nyelv és irodalom tárgyak írásbeli vizsgáival ma kezdődik a 2023/2024-es tanév május-júniusi érettségi vizsgaidőszaka.
2024. Május 03. 05:00, péntek | Életmód
Fonogram-életműdíjat kapott az Edda Művek, Müller Péter Sziámi és Galler András
Fonogram-életműdíjat kapott az idén 50 éves Edda Művek, Müller Péter Sziámi és Galler András Indián - közölte a díj kommunikációjával foglalkozó cég csütörtökön az MTI-vel.