Hírek
2015. Március 10. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Szívesen veszünk mirelit zöldséget
Zöldborsó, kukorica és spenót – ezek a magyar fogyasztók kedvencei, ha fagyasztott zöldségekről és gyümölcsökről van szó. A Corvinus Egyetem kutatói segítségével elvégzett 1000 fős felmérésből kiderült az is, hogy bár a vásárlók a hazai alapanyagokból készült termékeket részesítik előnyben, a reklámmal támogatott külföldi márkák ismertebbek és kedveltebbek a hazaiaknál.
A kutatás alapján a kiskereskedelmi forgalomban 4-5 kg-ra becsülhető az éves egy főre jutó fagyasztott zöldség- és gyümölcs fogyasztás, mely lassú növekedést mutat. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy egyre inkább a kényelmi szempontok által befolyásolt főzési szokások kedveznek a fagyasztott termékek piacának, így ma már a megkérdezettek kétharmada rendszeresen vásárolja ezeket a termékeket. Igaz, a nyári zöldségkínálat befolyása még ma is jelentős: 37% csak a téli időszakban tartozik a rendszeres vásárlók közé és 20% azok aránya, akik maguk fagyasztják le a kertjükből vagy a piacról származó alapanyagot.
A hazai gyártók közül ismertség, kedveltség, vásárlási gyakoriság és imázs tekintetében is első a Fevita, de külföldön is népszerű a székesfehérvári cég: a társaság árbevételének 60%-a exportból származik, több mint 22 országban vannak elégedett vásárlóik. A vállalat a zöldségek nagy részét a gyár közelében, a kifejezetten jó éghajlati- és talajadottságú Mezőföldön, ill. Székesfehérvár 100 km-es körzetében termelteti. A Fevita portfóliója jelenleg 25 féle zöldséget, gyümölcsöt, ill. ezek keverékeit fedi le.
A kutatás szerint a magyar háziasszonyok legjobban a zöldborsót, a zöldségkeverékeket, a csemegekukoricát és a spenótot kedvelik. A gyümölcsök, gyümölcskeverékek vásárlása a magasabb státuszú csoportokra jellemző. A felmérésből az is kiderült, hogy a külföldi gyártók reklám és eladásösztönző kampányainak hatása ellenére is a magyar fogyasztók elvileg előnyben részesítenék a hazai alapanyagból fagyasztott termékeket. Azonban amikor a kutatás során konkrét márkák ismertségéről és kedveltségéről kérdezték őket, akkor megmutatkozott a külföldi márkák fölénye.
A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók egy részének fenntartásai vannak a fagyasztott zöldségekkel, gyümölcsökkel szemben. 19% szerint a fagyasztás rontja a minőséget, 11 % szerint a termékek tartósítószert tartalmaznak, 6% a növényvédő szer maradványok miatt aggódik, 17% pedig mesterségesnek érzi a termékek ízét.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 29. 17:24, hétfő | Életmód
Kétezer boltban csak magyar zene szól egy napig
Több mint kétezer üzletben, szállodában, étteremben és benzinkúton kizárólag magyar zene szól május 9-én.
2024. Április 28. 08:55, vasárnap | Életmód
Fonogram-díjátadó: a Zaporozsec, a Carson Coma, Rúzsa Magdi, Pogány Induló és a Góbé is nyert
Mások mellett a Zaporozsec, a Carson Coma, Rúzsa Magdi, Pogány Induló, Saya Noé, a Thy Catafalque és a Góbé is Fonogram-díjat kapott a szombaton a budapesti Barabás Villában tartott eseményen.
2024. Április 27. 06:00, szombat | Életmód
Erdősítés: Cél, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület
A kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka erdővel, fával borított terület legyen - hangsúlyozta az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára pénteken a Csongrád-Csanád vármegyei Dócon.
2024. Április 26. 13:53, péntek | Életmód
A munkabér az elsődleges munkahelyválasztási szempont Magyarországon
A munkahelyválasztásnál a magyar munkavállalók számára 2024-ben is a vonzó munkabér és juttatási csomag az elsődleges, ezt követi a munkahelyi légkör és a munkaadó pénzügyi stabilitása, ahol nem kell tartani a leépítéstől