Hírek
2019. Február 21. 15:24, csütörtök |
Külföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Több mint 500 utas és légi dolgozó halt meg légi balesetekben tavaly

Tavaly 523 utas és légi dolgozó halt meg légi balesetekben - közölte csütörtökön a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA). Az egymillió járatra vetített balesetek száma 1,35 volt, ez kissé magasabb, mint a 2017-ben.
A 2018-ban történt 523 haláleset több, mint a 2013-2017 között nyilvántartott adatokban rögzített, ugyanis ebben az időszakban évente átlagosan 234,4 ember halt meg légi balesetekben. Ötéves összehasonlításban így 2018 némileg kevésbé biztonságos évnek számított a légi közlekedésben.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség ügyvezetője, Alexandre de Juniac azonban hangsúlyozta a szervezet közleményében, hogy továbbra is a repülés számít a hosszú távú utazás legbiztonságosabb formájának. "Egy utas 241 éven keresztül minden nap repülővel utazhatna, mielőtt valamilyen légi baleset halálos áldozatává válna".
2018-ban mintegy 4,3 milliárd utas 46,1 millió repülőjárattal utazott. Baleset 62 esetben történt, ezek közül 11 volt halálos kimenetelű.
A csütörtökön nyilvánosságra hozott adatok szerint az egymillió járatra vetített balesetek száma 1,35 volt, eszerint 740 ezer repülőjáratra jutott egy baleset.
Hosszú távú összehasonlításban azonban ez az adat jónak számít, ugyanis a 2013 és 2017 közötti években az egymillió járatra vetített balesetek száma 1,79 volt.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 02. 07:07, csütörtök | Külföld
Részlegesen leállt az amerikai szövetségi kormányapparátus működése
Az Egyesült Államok szövetségi kormánya 2025. október 1-jén éjjel közel hét éve az első alkalommal részlegesen leállt, miután a Kongresszus nem tudott megállapodni a kormányzati finanszírozást biztosító törvényjavaslatról.
2025. Október 01. 07:48, szerda | Külföld
Izraeli- palesztin - Benjámin Netanjahu: a hadsereg a béketervnek megfelelően a Gázai övezetben marad
2025. Október 01. 07:47, szerda | Külföld
Horvát kormányfő: hiba volt eladni az INA részvényeit
Hiba volt eladni az INA horvát olajipari vállalat részvényeit, különösen igaz ez az energiaválság tapasztalatai után -