Hírek
2019. Szeptember 04. 17:02, szerda |
Helyi
Forrás: fmc.hu
Új táblákat helyeztek ki az Új Csóri úti és az Auchan körforgalomhoz a torlódások csökkentéséért

Az úgynevezett cipzár-elv használatára hívják fel a figyelmet az Új Csóri úti körforgalomnál Várpalota és az elkerülő út felől,
valamint az Auchan körfogalomnál Veszprém felől kihelyezett jelzések. Ha ráéreznek a sofőrök a szabályra, akkor elvileg csökkenhet a torlódás, így a várakozás is.
Nincs mit szépíteni, ahogy országunkban, úgy Székesfehérváron is még mindig rendesen zavarba tud hozni néhány sofőrt a körforgalom, az úgynevezett cipzár-elv használatáról már ne is beszéljünk. Utóbbi teljesen indokolatlan nem használata óriási sorokat tud gerjeszteni, a hajtépésről, a teherautók-kamionok belső sáv őrzéséről pedig már ne is beszéljünk.
Népnevelő Információbővítő céllal döntött a figyelemfelhívó táblák kihelyezése mellett a Fejér Megyei Balesetmegelőzési Bizottság, Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Városgondnokság és a Magyar Közút. Persze ha történetesen nem tudjuk, hogy mit is takar az úgynevezett cipzár-elv, akkor maximum esztétikai értéke lehet az új tábláknak, már ha... Szóval csak az ismétlés kedvéért:
A cipzár-elv lényege, hogy egy adott útszakaszon, ahol két sávból egy lesz, mindenki, aki a meg nem szűnő sávban halad, maga elé enged egy autót a megszűnő sávból. Mindenki, aki a megszűnő sávban halad, csak a sáv legvégén vált sávot, amikor előtte már nincs másik jármű. Vagyis a cipzár működéséhez hasonlóan egy autó érkezik jobbról és egy autó balról a megszűnő sáv legvégén.
A Magyar Közút közleményében kiemeli: a cipzár-elv használata Németországban, illetve Ausztriában már évek óta ismert a közlekedők körében, de jelen van már Magyarországon is. A táblák kihelyezését pedig az indokolja, hogy jelentős torlódást okozhat az a jelenség, amikor az egyenesen haladó sávban a sűrű forgalom közepette senki sem enged be a csatlakozó sávból egyetlen autót sem, vagy éppen a túlzott udvariasság miatt egyszerre több autót is beenged egy-egy közlekedő maga elé.
Fontos, hogy a táblák csak felhívják a figyelmet az elvnek megfelelő közlekedésre, de a KRESZ szabályai ugyanúgy érvényesek, elsőbbsége a meg nem szűnő sávon haladóknak van, aki pedig a sávok között a terelővonalon halad a KRESZ-t szegi meg, ugyanis a közlekedést akadályozza. Ugyanakkor a cipzár-elv alkalmazása sokat segíthet a folyamatos és zökkenőmentes haladás elérésében.
És ami legfontosabb: a sikeres alkalmazáshoz szükség van az autósok együttműködésére, egymással szembeni toleranciájára. Szerintetek menni fog, vagy tök mindegy milyen tábla van kint, van, ami úgysem változik?
Ezek érdekelhetnek még
2025. Március 19. 07:58, szerda | Helyi
Erdő Péter kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által meggyilkolt vértanú pap boldoggá avatását
Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek kezdeményezte Ervin Gábor, a nyilasok által 1944-ben meggyilkolt katolikus pap, embermentő boldoggá avatását vértanúság címén.
2025. Május 07. 06:00, szerda | Belföld
OGY - Benyújtotta a 2026. évi költségvetési törvényjavaslatot a nemzetgazdasági miniszter
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter benyújtotta a 2026. évi költségvetési törvényjavaslatot kedden Budapesten az Országgyűlésnek. A javaslatot Kövér László, az Országgyűlés elnöke vette át.
2025. Május 07. 06:00, szerda | Belföld
Nagy István: zajlik az érintett telepek teljes mentesítése és ha nem lesz újabb fertőzés, akkor heteken belül feloldhatják a korlátoz
2025. Május 07. 06:00, szerda | Belföld
NGM: a hazai üzemanyagárak jelentősen kedvezőbbek a szomszédos országok átlagánál
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai alapján Magyarországon az üzemanyagárak áprilisban is érdemben kedvezőbbek maradtak a szomszédos országok átlagánál