Városlista
2024. május 17, péntek - Paszkál

Hírek

2017. Szeptember 22. 07:26, péntek | Helyi
Forrás: szekesfehervar.hu

Újra van buszgyártás Fehérváron – bemutatták a Currus Ariest

Újra van buszgyártás Fehérváron – bemutatták a Currus Ariest

A Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program részeként 2019-ig száz új, a fehérvári Ikarus által fejlesztett buszt vásárol a Honvédelmi Minisztérium a magyar hadsereg számára.

- jelentette be a honvédelmi miniszter Székesfehérváron. A Volvo alvázra épülő busz csapatszállításra, parancsnoki járműként, vagy akár mobil egészségügyi laborként is bevethető.

  • A modern, minden igényt kielégítő honvédségi busz fejlesztési projektje a HM Currus Zrt, az Ikarus Járműtechnika Kft., és a Volvo Bus Corporation közös összefogásával valósult meg. A fejlesztésnél a Magyar Honvédség igényeinek kielégítése volt az elsődleges szempont, ugyanakkor maga a busz a többcélú hasznosítás lehetőségei miatt a világpiacon is keresett lehet.

Ikarus fejlesztés az új Currus Aries busz

Simicskó István a HM Currus Zrt. és az Ikarus Járműtechnikai Kft. kooperációjában készült Currus Aries-Volvo Euro VI-os motorral szerelt autóbusz prototípusának bemutatóján hangsúlyozta, hogy a hadsereg hatékony feladatellátásában segítenek majd az új járművek. Megjegyezte, hogy ezzel elindult az “elmúlt 25-26 év legkiterjedtebb haderő fejlesztési programja”, a Zrínyi-program, amelynek több más eleme is lesz a közeljövőben.

A miniszter elmondta, hogy jelenleg 134 autóbusza van a honvédségnek, átlagosan 250-300 ezer kilométeres futásteljesítménnyel, az átlagéletkor pedig 25 év. Hozzátette, hogy az elöregedett buszok helyett újakra van szükség azért is, hogy például a határvédelem vagy a balkáni missziók során megoldható legyen a személyszállítás.

Vargha Tamás honvédelmi miniszter-helyettes, Székesfehérvár országgyűlési képviselője beszédében kiemelte, hogy ünnep ez a nap a székesfehérváriaknak, amikor sok évtized után a maroshegyi Ikarus gyártócsarnokaiban újra lázas munka folyik és készülnek az új buszok az Ikarus fejlesztésében. Vargha Tamás köszönetet mondott a döntésért Magyarország kormányának.

Szinte az utolsó utáni pillanatban sikerült megmenteni azt a tudást és azt a gyártási kultúrát, ami évtizedekig jelen volt Székesfehérváron, hiszen volt olyan esztendő amikor a világ negyedik legnagyobb buszgyártó vállalata volt az Ikarus. Azt kívánom, hogy ezt a gyártási kultúrát őrizzük meg és fejlesszük tovább annak érdekében, hogy a világban újra a legjobbak között lehessünk.” – tette hozzá.

Egy régi fehérvári álom valósult meg azzal, hogy újra van buszgyártás a városban.” – mondta az új prototípus bemutatóján Cser-Palkovics András polgármester, aki mindenkinek köszönetet mondott, aki segített abban, hogy ez álom megvalósulhasson.

Olyan városban élünk, ahol néhány órával ezelőtt egy világ-brand bemutatta egy új termékét, néhány órával később pedig itt vagyunk egy világban is ismert márka újjáéledésén, ami a város számára kiemelkedő jelentőségű.” – hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere, aki szólt arról is, hogy nem nagyon van olyan család Fehérváron, amelyik a nagy – Köfém, Ikarus, Videoton – hármasból valamelyik gyárhoz ne kötődött volna az elmúlt évtizedekben.

Kettő már jól működik és folyamatosan fejleszt és most a harmadik is kapott egy olyan lehetőséget, amellyel biztos vagyok benne, hogy a következő éveket meg tudja alapozni. Ha ez így lesz, nem lesz nehéz megvalósítani a városban tervezett fejlesztéseket.” – tette hozzá Székesfehérvár polgármestere, aki reményét fejezte ki, hogy hamarosan a maroshegyi gyárban készített buszokkal lehet majd megoldani a helyi közösségi közlekedést is.

Az új busz bemutatása alkalmából Széles Gábor az Ikarus vállalatcsoport elnöke a lehetőséget hangsúlyozta, amivel most a Videoton Holdinghoz képest lemaradt Ikarus újra fejlődhet: részben saját stratégiáinak, részben az állam hadiipari megrendeléseinek köszönhetően. Elmondta, hogy komoly, 1,5-2 milliárd forint értékű technikai beruházások történtek az üzemben: korábban egy autóbusz előállításához 1,5-2 ember kellett, a jelenlegi technológiákkal átlagosan 0,2 élő munkaerő szükséges egy busz gyártásához. Amennyiben sikerül elérni az évi 3000 busz gyártását, az legalább 600 embernek teremthet munkahelyet.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 15. 09:54, szerda | Helyi

Június 15-én, változatlan árakkal nyit a Városi Strand

A Csitáry G. Emil Uszoda strandja 2024. június 15-én, szombat reggel 8 órától nyitja meg a kapuit, és várja a vendégeket minden nap 8 és 19 óra között.

2024. Május 09. 08:07, csütörtök | Helyi

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház fejlesztése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház fejlesztése: az elektromos,

2024. Április 26. 11:44, péntek | Helyi

Bemutatták a fehérvári uszoda teljes felújításának tervét

Egy modern, több szaunával és gőzkabinnal felszerelt wellness részleggel bővülne, energetikailag pedig jelentősen korszerűbb lenne a városi uszoda, ha elindulhatna annak korszerűsítése 1-2 éven belül.

2024. Április 26. 11:01, péntek | Helyi

Szombaton három órára lezárják a Balatoni úti felüljárót kaszálási és fenntartási munkák miatt

2024. április 27-én, szombaton 8 és 11 óra között munkavégzés miatt lezárják a Balatoni utat a \"Shell\" körforgalom és a Borszéki utca között.